Co to jest pozycjonowanie?

W czasach, gdy to algorytmy wyszukiwarki Google w dużej mierze decydują o tym, jakie treści zobaczą internauci po wpisaniu przez nich określonych haseł, SEO pozycjonowanie strony stało się koniecznością. Co jednak oznacza to pojęcie i jakie działania optymalizacyjne obejmuje, które ukierunkowane są na zdobycie przez serwis www jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Istotą procesu pozycjonowania strony jest osiągnięcie przez nią jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO (ang. Search Engine Optimalization) obejmuje więc szereg działań pozwalających osiągnąć właśnie taki efekt. To ważne, ponieważ zdecydowana większość użytkowników sieci odwiedza wyłącznie kilka serwisów z czołówki rankingu Google. Ruch na witrynach znajdujących się niżej jest znacznie mniejszy, a do drugiej zakładki z linkami zagląda zaledwie kilka procent internautów. Pozycjonowanie pozwala budować popularność serwisu oraz stojącej za nim marki, oraz pozyskiwać nowych użytkowników i klientów, co przekłada się na wymierne zyski finansowe oraz wizerunkowe. 

Jakie działania składają się na skuteczne pozycjonowanie?

Osiągnięcie takiego efektu nie jest łatwe, szczególnie w czasach coraz bardziej zaciętej konkurencji – w pozycjonowanie SEO inwestują dziś niemal wszyscy. Właśnie dlatego, efektywna kampania musi łączyć w sobie wiele działań odpowiadających wymogom Google oraz czynnikom, które w największym stopniu decydują o pozycji w rankingu stron. Najważniejsze elementy takiego procesu to m.in.:

  1. analiza i dobór odpowiednich słów kluczowych,
  2. audyt serwisu internetowego, dotyczący zarówno struktury, jak i treści,
  3. budowa wartościowego, unikalnego contentu na stronę,
  4. linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne,
  5. techniczna optymalizacja SEO domeny,
  6. analityka oraz reagowanie na zmiany w rankingu.


Działania SEO on page oraz off page

Działania optymalizacyjne związane z pozycjonowaniem można podzielić na te prowadzone wewnątrz witryny (on page) oraz poza nią (off page). Do pierwszej grupy należy np. optymalizacja serwisu, obejmująca m.in. poprawę szybkości ładowania strony, usprawnienie nawigacji, uzupełnienie meta-tagów, instalację certyfikatu SSL, ustawienie przekierowań i przyjaznych adresów URL czy wewnętrzne linkowanie. Z kolei działania off page SEO to promocja witryny na zewnątrz, m.in. przez artykuły sponsorowane, link-building czy social media marketing. Dla osiągnięcia sukcesu i awansu na jedną z topowych pozycji w rankingu konieczne jest jednoczesne prowadzenie działań w obu tych obszarach. 

Pozycjonowanie strony www – samemu czy z agencją?

Obecnie konkurencja w wyszukiwarkach jest tak silna, że o pozycji w TOP 10 często decydują niuanse. Z tego powodu, najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie pozycjonowania strony profesjonalnej agencji SEO, która oprócz wieloletniego doświadczenia i najlepszych specjalistów, zapewni także wsparcie i doradztwo. Chcesz budować popularność marki w Google i zdobywać nowych klientów? Zleć nam promocję firmy w wyszukiwarce i wyprzedź lokalną lub ogólnopolską konkurencję, osiągając przewagę na rynku!

Źródło: https:// www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/

Kontakt